onsdag 9. mars 2011

Grønn smoothies

1 avocado
1/2 agurk (helst økologisk, gir mer smak)
1/4 - 1/2 presset grapefrukt
Sitron etter smak
1 hånd med spinatblader
Hemp proteinpulver eller hempfrø (helsekost)
Kokosmelk, kremet (bruk både krem og vann)
Isbiter
Kanel etter smak
Litt stevia for å gjøre den søtere for de som vil

Hvis en har:
Supergreens (1 måleskje)
Supersoyaspirer (1 måleskje)
Begge disse er fra innerlight.

Jeg har prøvd den et par ganger nå etter at jeg kom hjem. 
Føler ikke at jeg får den helt til som i San Diego.. :)
De hadde thailandske kokosnøtter der, og alt er økologisk og smaker mer enn her i Norge.
Vi får bare prøve oss frem! Meld gjerne ifra dersom noen finner ut noe lurt!
Jeg syns det er godt når den ikke er for tykk.. så bruk væske etter smak.

Eldstemann skulle prøve denne for første gang i dag.
Det gikk ikke kjempebra, men jeg gir ikke opp av den grunn :)
Vi ble enige om at vi må prøve nye ting mange ganger før vi liker det :)
Det er nok ikke drikken for alle, den er noe uvant i smaken - men jeg ble hektet i løpet av en uke.
Skal uansett prøve å optimalisere den enda mer!

Fabian skjønte at dette var noe som var viktig for ho mor, så luringen sa: 
"Hør her mamma, jeg skal prøve denne smoothiesen hele året hvis du gir meg noe kos:) " 
Syns egentlig det var en vinn vinn situasjon :)

For de som har små barn, så prøv å lære dem å like denne tidlig! Den er supernæringsrik og det er utrolig praktisk å kunne servere et helt måltid i en drikke:)

Lykke til!
Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar