onsdag 9. mars 2011

Mandelmelk

Dette er superenkelt å lage!
Jeg liker det veldig godt, og det er også noe som er topp å lære de små å drikke tidlig.
Jeg har ikke vært så forsiktig med nøtter med mine, men ventet vel til de var ca. 1 år med å introdusere det.

Mandelmelk

Bløtlegg mandler natten over


2 kopper vann for hver kopp mandler
Kjør det i en blender i en god stund


Hell det i en "mandelsilepose":)
Jeg kjøpte det på kurset, men finnes nok her i Norge også.
I begynnelsen kan en bruke en nylonstrømpe ble jeg fortalt:)


En kan drikke den sånn som den er, eventuelt tilsette kanel og/eller litt stevia.

Grønn melk:)
Vi blandet mandelmelken 50/50 med grønn juice.
Det høres sikkert rart ut, men det var veldig godt!
Særlig med kanel oppå.
Ja, jeg er kanelelsker..

Grønn juice
Varier ut fra hva en liker.....
Agurk
Stangselleri
Spinat
Brokkolistilk

Good luck!
Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar