onsdag 21. mars 2012

Detox - tid!

Detox - det er virkelig tiden for det nå :) Klikk dere inn på nettsiden og les mer om de to jeg anbefaler. Jeg måtte dessverre avbryte min - kroppen ville bare ikke. Et par uker etterpå fant jeg ut årsaken, jeg var gravid ♥ 

Glad for at jeg lyttet til kroppen og at ikke graviditeten ble innledet med en kraftig detox :=)

Jeg kommer til å legge ut opplegg sammen med pakkene jeg skal selge i nettbutikken, det kan være opplegget kommer til å ligge tilgjengelig på nettsiden også.

Dersom noen er overivrig etter å komme igang, så kan dere sende meg en mail til post@supersunn.no - så skal jeg sende dere et opplegg for flytende grønn faste (3-10 dager)!

Etter å ha testet ut litt av 21 dagers CLEAN, så heller jeg mest mot flytende faste. Den er hardere, men tas på kortere tid. Etter min mening renser denne bedre, men noen vil trenge mer enn 3 dager, dette kommer an på helsetilstand.

Jeg vil anbefale å gjennomføre detox når en har mulighet til å jobbe hjemme eller ta fri et par dager. Det er en stor fordel å kunne har fullt fokus på dette, ha tid til å gå mye tur, få frisk luft og ta sauna/infrarød sauna. Det å lytte til kroppen og la den få mye hvile er positivt for renselsen.

I minst en uke før så bør en unngå hvete, melk, sukker, gjær, kaffe, rødt kjøtt og alkolhol.

OBS!
Dersom du har kroniske lidelser, konferer alltid med din lege før en detox. Vær forberedt på at du kan få utrensningssymptomer som svimmelhet, hodepine, konsentrasjonsvansker og utfordringer med fordøyelsen. Dette er et er tegn på at kroppen jobber og at den prøver å få deg tilbake i balanse. Symptomer må sees på som positivt i den forstand. Drikk mye vann og unngå smertestillende medikamenter.

Jeg anbefaler detox på det varmeste, og det er et fantastisk tidspunkt å gjøre det nå når vi går mot vår. Følelsen etterpå er herlig!



Klem Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar