mandag 19. mars 2012

Min favoritt grønnsaksjuice!

Jeg bruker en juicepresse fra Phillips og er fornøyd med den! 
Enda bedre er juicepresser som presser den mer forsiktig, det som kalles saft sentrifuger mener jeg.
Det tar noe lengre tid og de koster mer.

Overskuddet fra denne bruker jeg til å ta i knekkebrødrøren. Da tar jeg bare i det som er til overs fra gulrot og rødbeten, og stangselleri når jeg tar i det. De andre grønnsakene lager litt for mye smak eller inneholder litt for mye væske.

Denne kan en lett bli litt avhengig av! Smaker du den for første gang så kan et eple eller to gjøre den mildere i smak. Bruk hele eplet ettersom kjernen inneholder B17, som siees å være kreftforebyggende.
Det går også an å tilsette litt vann i den, slik at den ikke blir så sterk.

Se resten av Ukens sunne tips hos Anetteshus her!

Lykke til!
Klem Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar