onsdag 5. oktober 2011

Matopplevelsene står i kø.....

Bokhvetegrøt med banan, avocado, eple og mango.
Kanel og ulike frø på toppen! Helt nydelig! Dette er god grøt for store og små.

Plommechutney, som vi hadde opp på grøten sammen med :
Nydelig mandelmelk - laget i en fei :)

Sist, men ikke minst en hvetegress smoothies:



Ser noe rar ut på fargen, men smakte utrolig godt!
Veldig annerledes fra den grønne smoothiesen jeg pleier  å lage,  utrolig gøy å smake nye varianter:)

Jeg hadde kjøkkentjeneste i dag med to søte jenter fra Fevik - der vi har hytte!
Dagens lunsj var denne snadder tallerkenen. Vi hadde alt sammen i et salatblad, det må vel sies å være den sunneste form for taco jeg har spist. UTROLIG godt!! Det blir ny fredagskos hjemme hos oss heretter når jeg får bestemme :)


Fotogen som vanlig.... noe sterk sol her nede :)
Guacomole, cashew/paprikasaus, cous cous, gulrotsalat, falafel -
Underbart!!

Bilder av middagen fikk jeg aldri tatt, ettersom jeg var veldig sulten da :)
Da hadde vi spinatsuppe med noen linfrøkjeks med nydelig cashewnøtt krem på toppen.
Ettersom det var tre sjokoladesugne jenter på kjøket, så ble det dobbeltdessert!
Raw sjokolade + sjokolademousse. Nydelig!


Vi stod tre timer på kjøkkenet og laget klart utrolig mye til i morgen:
raw food bunn til pizza, bokhvete pannekaker, tørkede tomater, bars til utflukten i morgen, linfrøkjeksrøre, aubergin i marinade som skulle tørkes, "bounty" sjokolader + sikkert noe jeg har glemt!
Utrolig hva en klarer å trylle frem. 
Renée er en utrolig inspirerende person å lage mat med. 
Her finnes ikke oppskrifter og ingen retter blir like noen gang :)


Tørkeovn - dehydrator - skal ihvertfall inn i mitt hjem.
Utrolig spennende verktøy til matlaging.
Alle næringsstoffer blir bevart ettersom det tørkes på 40 grader + 
smakene bevares og fremheves helt utrolig bra.


Dette gir virkelig inspirasjon til å lage mat på et helt annat sett:)
Begynner å prata svenska nå kjenner jag, på tide å leggja seg
.....god natt firfisle som er på mitt rom. 
Jag gillar inte deg og du gillar inte meg hoppas jag...



Natti natt
Agnete

1 kommentar: