søndag 13. mars 2011

Tips til barn

Frys ned avocado smoothiesen, og server den som en is:)
Da gikk den ned på høykant her i huset!
Jeg tok den i en skål siden pinnen løsnet...
Eldstemann elsker kanel, så han tok masse av det oppå:)


Et alternativ er å servere smoothiesen i et shotglass:)
Bedre å begynne i små porsjoner, og bli enige om at dette er noe en må smake 20 ganger før en liker det:)
I dag gikk det også bedre, og han syns det var godt! En liten premie vanket etterpå, det hjelper alltid. Drikken fikk nytt navn: Monsterdrikk!


For de som lurer.
Mine barn spiser ikke det samme som meg ennå.
Men vi øver hver dag, og de smaker på det jeg lager.
For meg så er det viktigste å tenke litt annerledes til de, og prøve å ha et par måltider om dagen med mye grønt. Når de ser barne tv så har de alltid oppkuttet grønnsaker, det går fortere unna da:) 


Supergreens/styrkedrikk øver vi også på. Det er en super måte å få i de små grønnsaker. Dette vil jeg anbefale på det sterkeste å begynne tidlig med! I denne har jeg blant annet klorofyll i, og det er en virkelig blodbygger (nesten samme molekylform som blod, jern og magnesium skiller de to). 
Det er jo plantenes "blod", som kroppen klarer å nyttigjøre seg av:)


I tillegg har jeg i noe som heter Clay, altså leire. På posen er det et bilde av en vulkan, så da lager vi vulkanstyrkedrikk:=) Masse mineraler som gjør at det binder syre/giftstoffer i kroppen, slik at disse kan transporteres ut av kroppen.


Pålegg som jeg vil anbefale å begynne tidlig med til de små er avocado, pesto (hjemmelaget eller en med lite salt), hummus. Jeg vil også anbefale gjærfritt speltbrød som en lager selv: Kevin`s brød, hjemmelaget knekkebrød eller esekielbrød (spelt, hirse, linser, bønner og lite gjær) fra helsekost.


På sikt så håper jeg at vi spiser mye av det samme.
En må være tålmodig når det gjelder barn... det kan jeg skrive under på:)
Sommeren er alltid ei fin tid å prøve ut nye ting på har jeg erfart.


Lykke til!
Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar