søndag 20. mars 2011

Skipper`n suppe!

Det er faktisk bare noen år siden jeg smakte spinat for første gang.
Da fant jeg samtidig ut at det er en av de salat typene jeg liker best :)


Spinat kan fint brukes i grønne smoothies og supper!


Her er ei suppe jeg laget her om dagen, 
når jeg prøvde meg på en 3 dagers rensekur...
Akkurat da smakte den veldig godt! 
Den er rask å lage og utrolig næringsrik.


For de som har lyst til å rense kroppen i alt fra 1 til 10 dager, så er denne superfin å bruke. Den kan varieres utifra det en har og det en liker 
- så lenge det er grønnsaker og rene krydder/buljong:)


Grønn suppe
2 avocado
2 tomat
1 - 2 hender spinat
1 - 2 rødløk
1 kinesisk hvitløk / 2-3 fedd
ca. 2 dl vann
1 ts helios grønnsaksbuljong
himalayasalt /urtesalt
Krydder med f.eks løk, paprika, chili - et med mye smak! 


Jeg bruker et som heter The Zip fra The Spice Hunter. Nydelig blandingskrydder jeg fikk tak i USA. Håper at jeg skal kunne ta inn hele denne krydderserien her til Norge en gang, ALLE krydderne er helt nydelige!


Renée Voltaire har et som heter Eldigt ortsalt. Supert det også! Det fås på kinsarvik.


Ekstra næring kan være å tilsette klorofyll, hempfrø (protein) og linfrø - eller olivenolje! Jeg tar meg heller en oljeskje ved siden av, syns suppen er bedre uten...


For å beholde mest mulig næringsstoffer så varmet jeg opp suppen sakte til ca. 48-50 grader. Sikkert noen som liker den litt varmere enn det.
Så tok jeg den i blenderen for å finmose den. Voila, spis:)


Den var rimelig sterk, så her må en prøve seg fram med krydder, løk osv.
Skal man rense  - så skal man rense:)
Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar