mandag 24. oktober 2011

Tips til nettbutikk + "Raw food me in 14 days" :)

Hos Alt Shop.no finner dere supergreens, leire, 4 salts, dehydrator (Sedona), pH papir, pH mirakel boken, stevia, gode oljer, mandelsmør, himalaya salt 
+ mye mye mer!
Med andre ord, det meste av det jeg prater om og bruker :)


Tørkeovn/ dehydrator skal jeg skrive mye om fremover. 
Den er bestilt og jeg får den i løpet av desember, 
å som jeg gleder meg! 
Da kan jeg begynne å tørke knekkbrød, salat, frukt, bars, muffins, pannekaker 
- alt på 42 grader for å bevare alle næringsstoffer!


Jeg vurderer å kaste meg på en Raw food periode i det nærmeste!
En type : "Raw food me in 14 days" :) 
Jeg kommer nok aldri til å leve 100% raw food og det er få som anbefaler det.
Det som er optimalt er å leve 70-80 % rått. 


Når en skal teste det ut så er det likevel positivt om en har en så høy andel som mulig av rå mat.
Jeg har kjøpt meg en nydelig bok som heter : 
Glød og glæde med Raw food av Vibeke Amdisen. 
Du ser den her! Hun har et forslag til en 2 ukers prøveperiode med Raw food, som er super å bruke dersom en ønsker å prøve det samme :)


Jeg skal holde dere oppdatert og gi dere tips og råd om en hverdag med mer Raw food!


Noen flere som har lyst til å gjøre det samme? 
Sleng deg på da vel, så skal jeg sende deg mine oppskrifter og handlelister!
Jeg begynner på fredag! Gi meg en lyd på supersunn@hotmail.no hvis du er interessert:)
(Til testperioden trengs ikke kratige blendere eller tørkeovner, men en god blender, kjøkkenmaskin og en juicepresse er en stor fordel.) Skal prøve å gjøre det så enkelt som mulig og slik at en kan kombinere det med en travel hverdag:)


Som jeg skrev på facebook her om dagen, 
så er jeg ikke så aktiv nå på blogg/facebook dessverre.
Jeg jobber med nettside/konsept [supersunn] og håper å ha det klart i løpet av november!


Ha en knall dag!
Sola skinner i Bergen - juhu:)


Klemklem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar