mandag 31. oktober 2011

..på vei mot en råere hverdag




Mange nye og spennende smaker hos Fam. Foss. Noe faller i smak - andre ting gjør ikke :)
Mine gutter syns nok at jeg driver med mye rart når det gjelder mat, 
og lurer på hvorfor ikke vi kan spise det som andre gjør. 
Heldigvis så kjenner de begge på kroppen at noen matvarer er bedre for de enn andre.


Vi ler av og til når vi sitter til bords og ingen spiser det samme.. sånn er det når matmor har troen på at vi ikke alle har godt av de samme matvarene med utgangspunkt i ulike blodtyper. En skal ikke kimse med det at kroppen har ofte lyst på det som er bra for sin kropp!


For de som lurer, barna mine lever ikke som meg - og jeg er heller ikke fanatisk.
I hovedsak så holder vi oss borte fra gluten/hvete (bruker noe øko spelt), kumelk og gjær. 
I tillegg så prøver vi å holde oss borte fra sukker, men det syns vi til tider er litt vanskelig :)
... som i dag når RawFood kos ikke blir godkjent som Halloween kos...


Målet mitt mitt med [supersunn] er å motivere og inspirere små og store 
til et kosthold som inneholder mer grønt og mer RawFood!
(naturlig fritt for hvete, melk, gjær og sukker)


PS: Frokost oppskrifter kommer snart som jeg har lovet!
Har bare kokt litt rundt ørene mine i det siste :)


Ha en finfin dag!
- Agnete

2 kommentarer:

  1. Hei Agnete,

    Jeg synes det er utrolig inspirerende og fascinerende å lese om ditt engasjement. Det er beundringsverdig at du klarer sjongelere med kost på individuelt plan i familien din!
    Det gir litt piff til å fortsette dette, når en vel har begynt med rått er det likesom no way back, selv om det er en utfordring leve rått i norden i denne mørketiden vi nå har foran oss...lykke til videre! Og takk til deg.
    Klem fra Sandra

    SvarSlett
  2. Tusen takk Sandra! Sånne ord varmer :=) Ja vi er på vei mot en råere hverdag, men det er noen fjell og knatter som skal krypes over før vi er helt der. Enig i at det er litt vanskeligere nå om høsten, og værre skal det vel bli når vinteren kommer. Det viktigste er jo å lage noen vaner som blir varige i hverdagen! Det blir til tider litt vel mye på det individuelle plan, men satser på at vi går i samme retning og ender opp på noe som kan fungere for oss alle 4 :=) Masse lykke til videre til deg, du inspirerer meg til å ville jobbe med dette! Stor klem til deg!

    SvarSlett