torsdag 17. februar 2011

småsulten

Mitt tips til hva en kan ha tilgjengelig mellom måltidene er 
kålerabi, kål, mandler og en flaske med supergreens:)


Kålerabi og kål spiser jeg sjelden til middag og da er det godt å få i seg på andre tidspunkt:) 


Mandlene er de sunneste nøttene etter min mening ettersom de er basiske for kroppen. De blir ekstra sunne og bedre fordøyelig dersom en legger de i vann natten over, det blir en form for spiring.


Supergreens kommer dere til å høre mer om senere, men det er økologiske grønnsaker og gress (kamutgress, hvetegress) som er tørket og pulverisert. Dette blir da et pulver som er stappet med vitaminer, lettopptakelig protein og næring i ypperste klasse for cellene. Kroppen slipper å bryte det ned, det tas umiddelbart opp av cellene. Dette er med på å hydrere kroppen på en unik måte!


Min personlige erfaring er at dette vannet metter godt, og kroppen holder bedre på dette enn hvis jeg drikker et glass vann. De dagene jeg drikker det føler jeg at jeg har mer energi og det er supert som treningsdrikk! Når kroppen har vent seg til det, så føles det som kroppen vil ha det:) 2 liter om dagen er optimalt.


Jeg blander pulveret med renset vann (renset med vivatap fra helsekost - skal på sikt få meg vannrenser) + 1 skje grønt pulver + klorofyll og pH dråper.




Timene fra en våkner og fram til lunsj er de viktigste å tenke over hva en tilfører kroppen. Om natten faster kroppen, derfor bryter en fasten med frokosten (breakfast). Det første en bør drikke når en står opp er et glass romtemperert vann (helst renset) med sitron. Det er en fin måte å rense ut avfallsstoffer på. Det å unngå animalsk protein om morgenen er også en fordel, ettersom det krever mye av kroppen for å bryte ned.


Ved å spise knekkebrødene + dette mellommåltidet, så er en supersnill med kroppen sin og den vil takke dere for det:) Da er en ihvertfall vegetarianer fram til lunsj :)


Go green!
Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar