onsdag 23. februar 2011

kjerringråd

Det fins masse gode kjerringråd!
Her er de vi har fått bruk for mange ganger etter at vi fikk barn :)


Øreverk / halsvondt
(supert for barn med vondt i øret! )
Surr hakket hvitløk i olivenolje/rapsolje i noen minutter.
Kjøl ned til kroppstemperatur.


Ved øreverk så helles det inn i øret og en ligger med det så lenge en klarer. (5 min er tilstrekkelig)
Ha et håndkle under:)


Dette kan føles litt rart, fint med en lokkepremie for små ører:)
Det gir akutt smertelindring.
Gjenta det en gang i timen, til en føler seg bedre!


Ved begynnende vondt i halsen så kan en gurgle dette. Jeg syns også curamed (råmelkstabletter) er effektivt dersom en får tatt det tidlig nok. Jeg pleier å la en tablett ligge å smelte på tungen mens jeg sover.


Omgangssyke
Dette er effektivt når en kjenner tendenser til omgangssyke!


Ta 4 - 8 stk omega 3 (500 mg per kapsel) hver 3. eller 4. time inntil du føler deg frisk. Desto tidligere i sykdomsfasen en gjør dette, desto større sjanse er det for å unngå å bli syk. Det kan være en fordel at magen får ro i tillegg og søvn skader aldri. Legg deg i et mørkt og svalt rom, med hodeenden høyt. Still klokken sånn at du får i deg nok omega 3:)



Begynnende forkjølelse
Vi har hatt god effekt av Echinaforce (solhatt). Dr. Rognlien på Balderklinikken tipset meg om at den fra produsent A. Vogel er en av de mest effektive. Ta anbefalt dose. Fin til barn også, jeg blander den ut i eplejuice til de.
I tillegg er kwai hvitløkstabletter og nbg 24:7 gode produkter å bruke når en begynner å bli syk eller som forebyggende.
Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar