onsdag 23. februar 2011

en kommentar til mikroskopi

Program lederen (i klippet som jeg tipset om for noen dager siden) mener at dette er det mest alternative innen alternativ behandling:) Ikke overraskende, men jeg er ikke enig i dette. Jeg har likevel forståelse for at hun og mange andre kan mene det. Levende blod analyser og pH - kostanbefalingene rokker ved mye av det som dagens medisin er bygget opp på.

Dagens medisin driver mye brannslukking og symptomundertrykking ved mange lidelser. Dessverre så leter de etter min mening for lite etter årsakene til problemene. Dette er vel dagens samfunn et godt eksempel på.. Livsstilssykdommer inntreffer tidligere og tidligere, og de fleste lever de siste 10 - 20 årene med mange plager. Candida er blitt den nye folkesykdommen i følge leger. Hvorfor i all verden spør de ikke seg selv hvorfor og veileder pasientene sine til å bli kvitt det?! I USA er soppdrepende kremer og piller noe av det mest solgte produktet på apotek. Fedme problematikken sier også nok for min del. De spise - og levevanene vi har lagt til oss over årtier medfører at kroppene våre får gjennomgå.

Forebygging med riktig kosthold og aktivitetsnivå er veien å gå. Det finnes bare en sykdom og det er en overforsurning av kroppen. I et slikt miljø trives mikroorganismer altfor godt og deres avfall fører til de plager som vi i dag kaller "sykdom". Candida er en av de mikroorganismene, og forsurning av miljøet i kroppen er derfor som oftest årsaken til dette. De fleste med candida opplever at de blir dårligere ved høyt sukkerinntak. Det er ikke så rart siden dette er den beste "maten" for soppen. Det er likevel mange andre matvarer som også gir vel så god næring til soppen.

Jeg skal skriver mye mye mer om dette når jeg kommer hjem fra kurset. Jeg har full forståelse for at dette høres fremmed og nytt ut for mange. Tror likevel at de fleste av oss kan være enige i at slik vi lever i dag får konsekvenser for helsen vår. Kroppen er ikke laget for ferdigmat, tilsettingsstoffer, mikrobølgovnmat, kunstige søtstoffer og medisiner i alle slags varianter. Jeg sier det igjen, viktig å legge stein for stein - så når en sitt mål over tid:)

Jeg bare gleder meg til å hjelpe og veilede de som er åpen for å bli kvitt sine plager og få mer energi!

Med et dypt og inderlig ønske om god helse til de jeg kjenner og ikke kjenner ennå:)
Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar