onsdag 23. februar 2011

Ingefær - te og vann

Kaffe og svart te virker forsurende på kroppen. 
Erstatt en kopp eller to om dagen med urte - te:)


Ingefær te lages enkelt slik: Legg 2-3 skiver med fersk ingefærrot i en kopp. Hell varmt vann over og noen dråper sitron eller lime. 


Drikk ellers mye vann mellom måltidene, gjerne med sitron i! Det kan være en fordel å ikke drikke til måltidene. Dette fortynner fordøyelsesvæskene og gjør at nedbrytingen av maten blir dårligere. Supergreens og grønnsaksjuicer kan derimot drikkes ved måltider. 


For de som ikke har vannrenser eller alkapod, så er vivatap fra helsekost en god erstatning for å rense vannet i en periode. Å drikke vann som er renset og ionisert gir en super renseeffekt i seg selv. I tillegg så er sitron i vann rensende. Dette er som jeg skrev tidligere veldig bra å drikke om morgenen, men også om kvelden før du legger deg. (Drikk det en time før du pusser tennene for tennenes skyld).


Nå ble jeg tørst :) 
Agnete



3 kommentarer:

  1. Jeg drikker alltid ingefaerte naar jeg begynner aa bli syk --- det hjelper! Fin medisin :-)

    SvarSlett
  2. Så bra! Det smaker jo utrolig godt også:=)

    SvarSlett
  3. Beklager sent svar, har vært ute av drift en stund:=) Jeg har ikke prøvd dette. Jeg fikk nettopp innstallert vannrenser fra Chanson, og er så langt superfornøyd!Se mer på www.chanson.no. Skal skrive mye om vann fremover. Vannrenseren fra Chanson høyner pH, inneholder ORP på ca -200 og vannmolekylene separeres slik at vannet tas bedre opp av kroppen!

    Ha ei fin helg!
    Agnete

    SvarSlett