mandag 9. mai 2011

Limy sommer drink!


Årets sommer drink!


Dette var dagens frokost!
Det er en variant av den grønne avocado smoothiesen - etter min smak, en bedre variant:)
Denne er mye tynnere i konsistensen og smaker mye av god syrlig lime. 
Dersom en tar mye isbiter i så blir den god og kjølende på varme dager!

På min tur litt senere fant jeg ut at dette er jo den perfekte alkaliske/basiske drinken til sommerens fest!
Alkohol blir aldri sunt, derfor var jeg noe usikker på om jeg skulle ta dette tipset med på denne siden. Det er nå likevel slik at det viktigste er hva en gjør i hverdagen, og så kan en skeie ut i ny og ne:)
Når en gjør det så kan det jo være greit at det blir en viss 
balanse i det en gjør.

Dere husker 80/20 og 70/30 fordelingen?
Dette er for de som prøver å leve 70% basisk og 30% syre, eller enda bedre 80/20.

Konklusjonen min på tur ble: 
dersom jeg mixer denne smoothiesen med vodka, så blir det nesten en fordeling på 70/30.... dette er vel ikke helt etter "boka". Det er likevel bedre enn alkoholholdige drikker med mye sukker og gjær i! Forhåpentligvis så kommer en seg også raskere dagen etter..

Do like this:

Limy love drink
1 agurk
2 - 3 skrellet lime
2 hender spinat eller alfalfa spirer
1/2 avocado
1/2 ts stevia (søt urte som fås på helsekost)
12-15 isbiter
Blend i vei!

Drikk den slik når du vil ha en god og hydrerende drikk!

Vil du at den skal gjøres enda sunnere og mettende så tilsetter du:
Supergreens
pH dråper
klorofyll
proteinpulver av hemp

Varier smaken med:
sitron
grapefrukt
kokosolje (cocosa)
ren vanilje

Til festligheter:
vodka 

Enjoy!
-Agnete


2 kommentarer:

  1. Hei vennen min!

    Superspennende --- denne skal prøves :-) Er en stund siden jeg har tittet innom, tiden har flydd etter at jeg kom tilbake til Norge. Ser at det er mye god lesing jeg kan kose meg med her nå...

    Jeg tenkte å spørre deg om en ting -- har du prøvd natron-bad? Jeg har veldig lyst til å prøve det --- man skal visstnok kunne gå ned 0,5 - 0,7 kg på et bad bare pga diffusjonen mellom syre og base! Utrolig fasinerende. Det er MYE slaggstoffer ut av kroppen.

    Merker at vi må snakkes snart... :-)

    Klem!

    SvarSlett
  2. Hei min venn!

    Ja, vi må definitivt prates snart!:=)
    Jeg har prøvd det ja, men det er en stund siden. Det skal være effektivt mot så mangt, og helt riktig det du skriver ang. syre/base.
    Nøyaktig vekt nedgang vet jeg ikke - men vi får prøve det begge to og måle:=)
    Natron fotbad er også bra!
    Jeg tar 4 salts nesten daglig, og det inneholder natron.

    Jeg har endret litt på oppskriften på limy drink, reduserte til 2-3 lime, den er i overkant syrlig:=)

    Vi snakkes snart! Jeg stresser litt med eksamen nå i patologi, men er ferdig 8 juni!

    Klem til deg:=)

    SvarSlett