tirsdag 29. mai 2012

Beste soyasaus og pesto - uten melk og gluten!

Tidligere har jeg skrevet maange ganger om liquid aminos (soyasaus) og Suma Grønn Pesto som jeg liker så godt :)
Nå finner du de i nettbutikken til [supersunn]!

Marigold liquid aminos er uten gluten og gjær. Den er den beste soyasausen jeg vet om (har prøvd ganske mange etterhvert :) ), den er mindre salt og mild på smak. Jeg bruker den i oljedressinger til salat (olivenolje, liquid og sitron om en vil + krydder), på wok sammen med hempfrø (protein) og på ris/avokado retten. 


Risrett
Villris/brun ris/naturris eller basmatiris
Avokado
Tomat
Rødløk
Hempfrø
Liquid aminos
- smaker utrolig godt og fin rett å servere gjester! Min yngste sønn elsker denne, da uten rødløk :) 


Wok
Lager jeg veldig enkelt med å woke grønnsaker i rapsolje. Spis den gjerne vegetarisk noen dager eller tilsett kalkun eller laks. Jeg bruker alltid hempfrø til å strø over. Ta på det krydderet du liker, jeg bruker en del chili og cayenne og tilslutt liquid aminos - enkel og sunn middag! Hvis du vil bruke ris så bruk enten det eller kjøtt sammen med grønnsakene, da blir det mye lettere å fordøye for magen din.


Den grønne pestoen fra Suma er den beste kjøpe pestoen jeg vet om. Jeg lager sjelden pesto selv etter jeg fant den, jeg syns nesten denne er bedre... Den er uten melk/ost og med mandler. Det er også en rød pesto som er helt nydelig, den er uten melk/ost og med cashewnøtter.

Jeg bruker begge to til salat, det gir kjempegod smak og piffer virkelig salaten opp!


Lykke til! Håper dere blir like glad i disse favorittene som meg :)
Klem Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar