torsdag 23. februar 2012

Detox timeout

Jeg kan ikke si at jeg liker å gi meg, men tiden strekker ikke til denne gangen... 
Så da kan jeg bekrefte at dersom en jobber mer enn 8 timers dag eller har en travel hverdag - så er det vanskelig å kombinere med denne type detox :=) Døgnet har for få timer for meg nå for tiden, og det er ikke helt bra å jobbe langt utover natten og samtidig være på detox, det er en mismatch der :=) Tur, trening og infrarød sauna kan jeg bare innrømme at har kommet langt ned på listen..


Det som er utfordringen sånn jeg ser det med 21 dagers CLEAN detox er at lunsjmåltidet krever at du lager det på forhånd. Frokosten er travel nok syns jeg med to små + laging av smoothies og grønnsaksjuice + en hel del tilskudd som skal tas i en viss rekkefølge :=)


CLEAN sitt program består av smoothies til frokost + salat/rawfood/kalkun/fisk til lunsj + smoothies til middag. I tillegg grønne drikker, grønnsaksjuice og rensende tilskudd og supermat. Jeg blir noe lei av salat og fisk/kalkun til lunsj hver dag (ettersom det er det jeg rekker nå). De har maange spennende oppskrifter som jeg gjerne ville fått prøvd ut dersom jeg hadde litt bedre tid. 


Rensen til CLEAN er virkelig bra og jeg vil gjerne prøve den ut, den er faktisk super å gjennomføre om sommeren, fordi dette er veldig vanlig mat på mange måter, men i tillegg så tar du tilskudd som gjør at du renser bedre.


Så da er ny plan å gjennomføre en detox mellom vinterferie og påskeferie. Da har jeg såå mye bedre tid, hehe :=) Da er også Anette med fra Anetteshus.com og det er en fordel å være flere som gjør det sammen!


Det vi/jeg vurderer er om vi skal kjøre samme opplegg 21 - dagers eller om vi skal ta flytende faste (grønne juicer, drikker, supper og smoothies) over kortere tid. Jeg heller mot den siste ettersom jeg er litt utålmodig av person og liker å bli ferdig med det når jeg først er i gang. Denne er mer rensende og en blir mindre fleksibel i forhold til jobb - greit med hjemmekontor :) - men kan gjennomføres på 3-10 dager. Den er basert på Dr.Young sin Cleanse.


For begge opplegg så vil det være helt avgjørende å trappe ned før i 3-7 dager ved å kutte ut melk, hvete, sukker, gjær, rødt kjøtt, alkohol, nikotin (fin måte å slutte å røyke på :) ). Med andre ord lage mest mulig mat fra bunnen og øke opp andel grønt i kosten.


En bonus for meg: 
Viltkjøtt og rødvin til middag i vinterferien isteden for grønn smoothies
 - det er et helt greit bytte:=)


Klemklem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar