søndag 9. oktober 2011

For en fantastisk reise det har vært!

Fevikgjengen samlet:)
Verden er liten - to søstre, Camilla & Merete - som kommer fra der vi har hytte.



Alexandra som jobber her for en periode! Heldig er hun :)
 De to andre er Karin & Ulla. 

Knall god "drink" made by Alexandra!
Nesten som mojito :)



Kurslederne:

Renée - Raw food dronningen man kan man nok kalle henne :)
Hun er så inspirerende å lage mate sammen med.
Måten hun kombinerer smaker på og skaper et måltid er helt fasinerende.

Karin - som er så heldig å  bo her og driver stedet Casa Acequia.
En føler seg så velkommen inn i hennes hjem.
De har skapt en eiendom som er helt unik og det oser av gjestfrihet.

De leier ut til grupper som vil på ferie eller ha kurs der, les mer her om en er intressert i det!
Lotta - fantastisk dyktig og behagelig yogalærer!
Vi har lært mye om yogaens filosfi og har med oss hjem i baggasjen et godt verktøy for å være snillere mot oss selv, menneskene rundt oss og ikke minst verden vi lever i.









Hele gjengen samlet!
(meg, Lotta, Camilla, Ulla, Merete, Renée, Vibeke, Karin & Sandra)
Tusen takk for noen utrolig fine dager sammen!
Setter sånn pris på å ha blitt kjent med dere.
Føler vi har lært så mye om yoga, den deilige rå maten & ikke minst om oss selv.
Lykke til videre alle sammen på hver deres vei.


Personlig så har dette vært en deilig reise både fysisk og psykisk. 
Det er godt å gi slipp på hverdagen med alle plikter og forventninger, 
og i tillegg isolere seg litt fra omverdenen. 
Å gjøre det sammen med andre som har samme intreresse av yogaen & den rå maten er ikke det værste man kan gjøre :) Det er herlig å føle seg på bølgelengde med en gang en treffer de andre! Felles for de fleste av oss er at en føler seg ladet med energi, magen fungerer bedre & søvnbehovet er redusert/bedre søvn.


Jeg kjenner at jeg behandler kroppen på en bedre måte med rå mat & yoga -
og kroppen svarer med å fungere bedre.
En føler seg mer i harmoni med seg selv rett og slett :)
Raw food blir uten tvil en stor del av Supersunn - sammen med den basiske maten
og tilpasset blodet til den enkelte.


De siste brikkene er i ferd med å falle på plass for Supersunn & meg -
og jeg er så utrolig glad for det.
Føler veien har vært noe lang og kronglete for å komme der jeg er nå,
jeg er ennå ikke i mål - men nærmer meg skritt for skritt.
Kursplanen for neste år er begynt å komme ned på papiret 
og jeg kjenner meg mer motivert enn noen gang!


Alt startet med Fabian, min sønn, som ble født med en mage som ikke fungerte.
Blir litt rart å være takknemmelig for det, men det bidro til at jeg fikk øynene opp &
forhåpentligvis så vil det på sikt bidra til at mange mennesker får en kropp i balanse ved hjelp av naturlige virkemidler.
Under en yogatime så skulle vi ønske oss noe for en annen person.
Trenger vel ikke å si noe mer om hvem det ønsket gikk til..


Jeg har lært mye på denne reisen -
men sitter særlig igjen med en ting i forhold til Supersunn.
Supersunn & jeg skal påvirke via handling -
kurs og reiser skal bidra til at andre får prøvd det på kroppen selv.
Det er vel først da en kan klarer å overbevise de rundt seg.


Det var vel en god nyhet til venner og bekjente:)
Heretter så skal prøve å slutte å mase på dere, 
men dere vil bli invitert mye hjem til meg på Raw food isteden!
To tørkeovner og snart en vitamix er bestilt - 
så det blir mange timer på kjøkkenet denne høsten & vinteren:)


The sky is the limit when your heart is in it.....
Tusen hjertelig takk for turen jenter!


Mange klemmer fra
Agnete

4 kommentarer:

  1. Aldri mas, Agnete:-) Det er bare gøy å lære av deg! Bra du har hatt det fint på tur:-)
    Klem fra Lucy

    SvarSlett
  2. Så skjønn du er Lucy! Vil dere alle bare alt godt vet du :) stor klem til deg!

    SvarSlett
  3. Utrolig bra blogg, Agnete, dette var gøy å lese. Superkoselig å bli kjent med deg! Håper turen hjem gikk greit. Nedtur å komme hjem til 3 grader og regn.. Gikk på en smell i ettermiddag da jeg lagde røre av bl.a. harske solsikkekjærner. Smakte rett og slett pyton!! Legger ut noe av det bedre på Raw etter hvert :-) Har du fikset VItamixen enda? Jeg er med hvis vi kan få bra pris!! Klem Ulla

    SvarSlett
  4. Hei Ulla! Tusen takk for det :) Helt rart å komme hjem igjen.. kunne glatt satt meg på et fly ned igjen. Savner alt sammen veldig allerede... Jeg gikk på en smell i dag i form av at jeg bare hadde lyst på varm mat:) Helt rart! Men det er nok naturlig å få en liten motreaksjon tenker jeg... :) + at jeg ikke hadde ingredienser helt på plass. Jeg skal nok prøve meg på noen uker med Raw food i det nærmeste, men da må dehydrator og vitamix på plass! Har sendt forespørsel om god pris! Supert å bli kjent med deg også!! Håper vi får til en tur på Helt Rå om ikke så lenge! Klem til deg

    SvarSlett