onsdag 7. september 2011

Barnematpakken!

Noen andre som river seg litt i håret angående dette - 
eller er full av ideer som de vil dele :) ?
Jeg har et mål om å prøve å variere så mye som mulig, innenfor den rammen av tid en har tilgjengelig om morgenen ... det kan vel være noe hektisk for alle og enhver ..
Tror jeg må sette alarmklokken på sånn at jeg kommer meg 
tidsnok i seng :)



Her er noen tips fra meg:
- oppkuttede grønnsaker
- Villris, avocado, tomat og tamari soyasaus
- bær, vannmelon (en av de beste fruktene å spise siden den inneholder så mye vann) og frukt
- salte valnøtter (enkel måte: bland vann og himalayasalt i en liten flaske, spray på og dryss himalayasalt over!) 
Dette blir mer spennende enn naturell:)
- grønnsaksjuice eller supergreens på drikkeflasken! (se under superdrikker)
- kjøttboller av storfe, lam eller kylling + dip (lag for.eks tatziki med soyayoghurt naturell) + grønnsaker + salte valnøtter
- salat: tomater, agurk, feta (av geit), salte valnøtter, crispsalat, paprika, eple/mango. Evt. med litt olje dressing (olivenolje og tamari soyasaus 50/50).


Bra mellommåltid etter skoletid/lett kvelds kan være:
- salat, grønnsaksjuice, grønn smoothies, grønnsaker/tatziki eller retten med villris/avocado. 
For at en skal nyttiggjøre seg bedre av vitaminene så er det supert om en bruker olje sammen med dette eller tar det ved siden av. 
1 - 2 ss (avhengig av hva de trenger) linfrøolje er supert til barn! Gi de kalsium/magnesium tabletter like etter (fra animal parade - sunnkost) eller litt ananas/grønnsaksjuice for å døyve smaken. 
Linfrøolje er en god omega - 3 kilde!
(Jeg gir dette i tillegg til eskimo tran).


Har dere noen gode forslag - så del gjerne!


Klem
Agnete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar